Om os

Morgenbriefing omkring C5 og NAV integration

Kbh. 11. okt. 2016
Aarhus 19. okt. 2016

Læs om Connect Integra- tion med SuperOffice

"100% oppetid er en helgardering værd"

"Vi vil ikke være et nummer i køen"

"De gav os en besparelse på 49%"

"Vi har krav, der kræver en mere fleksibel platform"

"Vi tror på bedre kundeservice og support"

"Dybere integration giver større effektivitet"

"Vi får kundeforståelse og teknisk kvalitet"

"Udbuddet krævede en billigere, mere fleksibel og proaktiv leverandør"

ICM A/S valgte ipvision fordi...

ICM A/S satte krav til en telefoniløsning, der skulle give bedre kundeservice og højere salgsproduktivitet

ICM så mange muligheder i at få relevante stamdata og sidste købsdata på skærmen, så alle informationer om kunden allerede stod lysende klart, inden kaldet blev besvaret.

ICM

ICM A/S

ICM leverer produkter indenfor personligt sikkerhedsmateriel, som strækker sig fra arbejdsbeklædning og sikkerhedsfodtøj over åndedrætsværn til avanceret miljømåleudstyr. Virksomheden er en sammenlægning af ICM og ArSiMa tilbage i januar 2012. Siden er endnu et firma opkøb. ICM har sælgere i Hørsholm og i Aabenraa, der håndterer mange indgående opkald fra kunder.

De mange kald gav ventetid, og der var behov for, at to afdelinger kunne tage over for hinanden, selv om de ikke var på samme lokation. Telefoniløsningen fra ipvision med integration har sat ventetiden ned og gjort det muligt for sælgerkollegerne at tage over for hinanden.

En fleksibel telefoniløsning

Fra start installerede ICM Connect Client til alle sælgerne - med presence (ledig/optaget) på både IP- og mobiltelefon, Exchange- og SuperOffice-integration (CRM). Med denne fulde "kollega-synlighed" gør løsningen det muligt at fordele opkald bedre, at hjælpe kolleger og at sikre den rette bemanding på alle tidspunkter.

Med fuld integration til ICM kundedata kan man se, hvem der ringer ind, og hvad de tidligere har købt, og ikke mindst hvad de IKKE har købt. Det betyder, at kundeordrer behandles hurtigere, da man allerede, når telefonen ringer, kan se, hvornår kunden sidst har købt et produkt.

Man kan også se, om den, der ringer, har modtaget vores katalog, vedkommendes ansvarsområder, om de modtager nyhedsbrev og hvilke øvrige interesser, personer måtte have. Det giver alt sammen en unik mulighed for at give den bedst mulige kundeservice – og forbedrer sælgernes mulighed for at hente nye ordrer ind. Løsningen fungerer rigtigt godt. Vi øger vores mersalg og forbedrer vores kundebehandling samtidigt,” fortæller Mick Mikkelsen, som er Operations Manager hos ICM.

Udsnit af ICM Connect Client med Connect Integration

  • 1: Stamdata på opkalders virksomhed
  • 2: ICM account-ansvarlige for opkalder
  • 3: Opkalders seneste køb, så sælger kan få gensolgt samme varer og til at få solgt supplerende varer ind.
  • 4: Opkaldende kontaktperson
  • 5: Er opkalder tilmeldt nyhedsbrev etc.? Så sælger kan få kundens tilladelse til at sende nyhedsbreve og få anden relevant information om kunden

Sælgerne har fået øjnene op for værktøjets mulighederne.

"Salg sparer tid ved ikke at skulle slå kunden op selv. De kan straks se, om den kundeansvarlige sælger er tilgængelig. Hvis ikke tager den besvarende sælger dialogen. Den besvarende sælger har alle data på kunden på skærmen og kan hjælpe bedre og hurtigere. Via de prædefinerede email- og SMS-skabeloner kan de relevante kolleger informeres på meget få sekunder.
Den største fordel for ICM er, at den fysiske adskillelse mellem de to afdelinger ikke længere er et problem. Kollegerne er synlige og deles bedre om at besvare opkald ved senest 3.ring, så kunder får den rigtige betjening og hjælp til at købe de rigtige produkter
," siger Mick Mikkelsen.

ICM A/S første erfaringer med integration


  • Sparer medarbejderne for rutineopgaver direkte og indirekte
  • Hjælper med at samle manglende kundeinformation
  • Giver bedre muligheder for at mersælge eller krydssælge
  • Forbedrer samarbejdet mellem medarbejdere
  • Understøtter forretningens formål

Nettoeffekten er, at kunderne venter i kortere tid, og der er generelt meget mindre brok fra kunder og medarbejdere omkring ventetiden. Samtidig har Mick Mikkelsen som leder også et bedre værktøj til at styre ventekøer og sælgerne. Det hele er blevet mere visuelt og overskueligt.

Næste skridt

ICM ser allerede nu flere forbedringspunkter til vores Connect Integration, der kan spare endnu mere tid og bygge mersalg og marketingaktiviteter hurtigere op. Derefter vil det være naturligt, at andre afdelinger i ICM begynder at anvende værktøjet med skærmbilleder med data, der er relevant for deres arbejdsområde specifikt og deres dialog med kunder og leverandører.

Mick Mikkelsen er Operations Manager i ICM med bl.a. ansvar for IT og telefoni og for indgående kundesupport i både Hørsholm og Aabenraa.

Læs mere om Connect Integration.

Få inspiration omkring SuperOffice Integration. Læs mere om vores morgenbriefing til foråret.