ICM A/S

ICM A/S valgte ipvision fordi...

...de satte krav til en telefoniløsning, der skulle give bedre kundeservice og højere salgsproduktivitet

ICM så mange muligheder i at få relevante stamdata og sidste købsdata på skærmen, så alle informationer om kunden allerede stod lysende klart, inden kaldet blev besvaret. De mange kald gav ventetid, og der var behov for, at to afdelinger kunne tage over for hinanden, selv om de ikke var på samme lokation.Telefoniløsningen fra ipvision med integration har sat ventetiden ned og gjort det muligt for sælgerkollegerne at tage over for hinanden.

En fleksibel telefoniløsning

Fra start installerede ICM Connect Client til alle sælgerne - med presence (ledig/optaget) på både IP- og mobiltelefon, Exchange- og SuperOffice-integration (CRM). Med denne fulde "kollega-synlighed" gør løsningen det muligt at fordele opkald bedre, at hjælpe kolleger og at sikre den rette bemanding på alle tidspunkter.

Med fuld integration til ICM kundedata kan man se, hvem der ringer ind, og hvad de tidligere har købt, og ikke mindst hvad de IKKE har købt. Det betyder, at kundeordrer behandles hurtigere, da man allerede, når telefonen ringer, kan se, hvornår kunden sidst har købt et produkt.

Man kan også se, om den, der ringer, har modtaget vores katalog, vedkommendes ansvarsområder, om de modtager nyhedsbrev og hvilke øvrige interesser, personer måtte have. Det giver alt sammen en unik mulighed for at give den bedst mulige kundeservice – og forbedrer sælgernes mulighed for at hente nye ordrer ind. Løsningen fungerer rigtigt godt. Vi øger vores mersalg og forbedrer vores kundebehandling samtidigt,” fortæller Mick Mikkelsen, som er Operations Manager hos ICM.

Sælgerne har fået øjnene op for værktøjets mulighederne

"Salg sparer tid ved ikke at skulle slå kunden op selv. De kan straks se, om den kundeansvarlige sælger er tilgængelig. Hvis ikke tager den besvarende sælger dialogen. Den besvarende sælger har alle data på kunden på skærmen og kan hjælpe bedre og hurtigere. Via de prædefinerede email- og SMS-skabeloner kan de relevante kolleger informeres på meget få sekunder.

Den største fordel for ICM er, at den fysiske adskillelse mellem de tre afdelinger ikke længere er et problem. Kollegerne er synlige og deles bedre om at besvare opkald

ved senest 3.ring, så kunder får den rigtige betjening og hjælp til at købe de rigtige produkter," siger Mick Mikkelsen.

Nettoeffekten er, at kunderne venter i kortere tid, og der er generelt meget mindre brok fra kunder og medarbejdere omkring ventetiden. Samtidig har Mick Mikkelsen som leder også et bedre værktøj til at styre ventekøer og sælgerne. Det hele er blevet mere visuelt og overskueligt.

ICM A/S første erfaringer med integration

  • Sparer medarbejderne for rutineopgaver direkte og indirekte
  • Hjælper med at samle manglende kundeinformation
  • Giver bedre muligheder for at mersælge eller krydssælge
  • Forbedrer samarbejdet mellem medarbejdere
  • Understøtter forretningens formål

ICM ser allerede nu flere forbedringspunkter til vores Connect Integration, der kan spare endnu mere tid og bygge mersalg og marketingaktiviteter hurtigere op. Derefter vil det være naturligt, at andre afdelinger i ICM begynder at anvende værktøjet med skærmbilleder med data, der er relevant for deres arbejdsområde specifikt og deres dialog med kunder og leverandører

Udsnit af brugergrænseflade

Fakta om ICM

ICM leverer produkter indenfor personligt sikkerhedsmateriel, som strækker sig fra arbejdsbeklædning og sikkerhedsfodtøj over åndedrætsværn til avanceret miljømåleudstyr.

Virksomheden er en sammenlægning af ICM og ArSiMa tilbage i januar 2012. Siden er endnu et firma opkøb. ICM har sælgere i Hørsholm og i Aabenraa, der håndterer mange indgående opkald fra kunder.

Rådgivning og salg


+45 8888 7777

Åbningstider
Mandag til torsdag kl. 8:30 - 16:30
Fredag kl. 8:30 - 16:00